În cadrul săptămânii Școlii Altfel, elevii claselor a XI-a A și a XI-a D, Colegiul Național Tudor Vladimirescu din Craiova, au participat la o activitate interactivă care a dezbătut avantajele și limitările deja popularului printre tineri și dezvoltatori, sistemul de inteligență artificială- ChatGPT.

Pandurii au încercat facilitățile ChatGPT de a scrie scrie dialoguri, poezii, eseuri sau povestiri pe baza unor cerințe date.

S-au amuzat să îi ceară să rezolve probleme din matematică sau informatică, apreciind bogăția explicațiilor dar și faptul că unele soluții furnizate sunt incomplete.

Reprezentanții unității de învățământ spun că elevii au constat că ChatGPT nu dă texte perfecte, uneori dă informații chiar eronate, de aceea este nevoie de interacțiune umană care să corecteze greșelile, să depisteze unde sunt acestea sau să reformuleze, să folosească informația de acolo doar ca un punct de pornire. Ei au apreciat că este util pentru găsire de idei, pentru reformularea textului într-un anumit mod, pentru o analiză sau inspirație pe un anumit subiect.

CITEȘTE ȘI: Craiova | Pandurii au obținut premii la Olimpiada de Limba și Literatura Română și cea de Geografie

Dar cu toate acestea, elevii au fost impresionați de acest puternic instrument de inteligență artificială care poate îmbunătăți comunicarea prin intermediul chat-ului, oferind răspunsuri personalizate și adaptate la nevoile utilizatorilor.

Activitatea este prevăzută în proiectul Erasmus+ 𝐼𝑛𝑡𝑒𝑙𝑖𝑔𝑒𝑛𝑡̦𝑎 𝑎𝑟𝑡𝑖𝑓𝑖𝑐𝑖𝑎𝑙𝑎̆, 𝑚𝑜𝑡𝑖𝑣𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝑠̦𝑖 𝑎𝑐𝑐𝑒𝑠𝑖𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑠̦𝑐𝑜𝑙𝑖𝑙𝑒 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑟𝑒, aflat în derulare. Ea vine în întâmpinarea dezbaterii din din cadrul proiectului eTwinning 𝐴.𝐼. 𝑀𝑒𝑡𝑡𝑒𝑟𝑠! 𝐴𝑟𝑡𝑖𝑓𝑓𝑖𝑐𝑖𝑎𝑙 𝐼𝑛𝑡𝑒𝑙𝑖𝑔𝑒𝑛𝑐𝑒 𝑖𝑛 𝑡ℎ𝑒 𝑐𝑙𝑎𝑠𝑠𝑟𝑜𝑜𝑚 𝑎𝑛𝑑 𝑏𝑒𝑦𝑜𝑛𝑑- 𝑎𝑛 𝑖𝑚𝑝𝑒𝑟𝑎𝑡𝑖𝑣𝑒 𝑜𝑓 𝑡𝑜𝑑𝑎𝑦’𝑠 𝑠𝑜𝑐𝑖𝑒𝑡𝑦.

Acțiunea a fost coordonată de profesorii Adriana Gîju și Daniel Ciurcea.