Anul acesta se dovedește a fi unul fără prea multe griji financiare pentru mulți dintre primarii doljeni. Se pare că edilii au rezolvat problemele comunității, și-au respectat promisiunile, localitățile sunt înfloritoare, motiv pentru care și-au rezervat dreptul să se petreacă. Cu bani din bugetul local, evident, cu sume ce pornesc de la 40.000 de lei, dacă au optat pentru doar o zi de spectacole și voie bună, și care ajung la 70.000-80.000 de lei, dacă evenimentul s-a desfășurat timp de două zile, primarii au sărbătorit alături de comunitate, marcând astfel reușitele.

Ziua sau zilele mai multor comune din județul Dolj, după caz, au luat startul, anul acesta, în luna aprilie.

De exemplu, autoritățile din comuna Mischii au cheltuit, din bugetul local, suma de 74.220 de lei pentru o astfel de petrecere. Din acest total, menționează autoritățile, cea mai mare sumă de bani a mers către firma care s-a ocupat de artiști și de scenă. Evenimentul a avut loc în data de 30 aprilie.

Trei săptămâni mai târziu, o astfel de petrecere a fost organizată și la Castranova. A avut loc în data de 21 mai, autoritățile locale cheltuind, din bugetul local, suma de 66.510 lei. Propunerea de organizare a evenimentului a fost aprobată de către toți consilierii locali, semn că toată lumea a simțit nevoia unei recompense. Din totalul sumei, spun reprezentanții Primăriei Castranova, 61.750 de lei reprezintă cheltuieli cu firma de organizare.

„Înseamnă chiria pentru scenă, pentru sistemul de sonorizare, prezentator, orchestra și prestația celor opt interpreți, respectiv: Horațiu Constantinescu, Roxana Miscu, Manuela Motocu, Lavinia Furtună, Nelu Bițînă, Georgiana Lobonț, Loredana Șotea și Delia Barbu”, arată reprezentanții Primăriei Castranova. În privința comercianților care au participat, aceștia sunt din zona Olteniei, spun autoritățile, respectiv: Craiova, Daneți, Slatina, Caracal și Corabia, fiind selectați după criteriul primul venit, primul servit, în limita spațiului disponibil.

La începutul lunii iunie, mai exact pe 4 iunie, a fost petrecere în mai multe comune din Dolj. În Almăj, de exemplu, evenimentul a avut loc pe terenul de sport din incinta Școlii Gimnaziale „Ion Gheorghe Pleșa” și a costat 40.000 de lei. Nu au fost sponsori și, spun autoritățile, pentru prima ediție, deși vremea nu a fost de ajutor, a fost mulțumitor: 1.300 de participanți.

Distracție a fost și în comunele Rast și Apele Vii, tot pe 4 iunie. Am trimis o solicitare pentru a afla mai multe despre organizare dar încă nu am primit un răspuns în acest sens.

Mai mult, la nivelul Primăriei Apele Vii, lucrurile par a funcționa doar în direcția dorită de către angajați. Nefamiliarizați cu astfel de solicitări, cum tocmai secretara a spus, după ce am așteptat aproape 11 minute să preia apelul telefonic, aceasta a menționat că ei nu prea știu cum să procedeze. Solicitarea fusese trimisă în data de 22 mai, intenția noastră fiind să aflăm date despre un eveniment ce va avea loc…urma să fie pe 4 iunie. Am retrimis solicitarea, săptămâna trecută, dar nici de această dată nu s-a comunicat un răspuns.

În privința mediului urban, am avut, în perioada 1-5 iunie, Zilele Municipiului Craiova, eveniment pentru care s-a cheltuit, din bugetul local, suma de 673.561 de lei.

De asemenea, în perioada 4-7 mai, a avut loc cea de-a XXX-a ediție a Zilelor municipiului Calafat. Aici, edilul a precizat că evenimentul a fost susținut financiar de către unități din sectorul privat.

Urmează, după cum informează pe pagina de Facebook a Primăriei Dăbuleni, Festivalul Lubeniței, în perioada 24-25 iunie, iar dacă vom urmări postările din mediul online, cu siguranță vom mai afla despre alte manifestări ce vor avea loc.

Iată că, după ce pandemia a împiedicat organizarea de petreceri din  bani publici, anul acesta s-a dat din nou startul evenimentelor organizate de primării.

Indiferent cât de sărace sunt unele administrații locale, cât de multe obstacole financiare aduc în atenție primarii când vor să realizeze un obiectiv, cât de multe lipsuri sunt într-o comunitate, realitatea demonstrează, din nou, faptul că întotdeauna se găsesc în bugetul local câteva mii de euro pentru organizarea acestui tip de petrecere.