De la începutul acestei luni, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncționalităţi care au fost investigate şi s-au luat măsuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că încă există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. Ca de fiecare dată, CNAS anunță că face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situației.
Potrivit CNAS, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite.
CNAS a inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Până la implementarea proiectelor de redimensionare și retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare și prelucrare a datelor va fi extins astfel încât să putem îmbunătăți timpii operaţionali.
Furnizorilor de servicii medicale le este recomandat ca, în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea disfuncționalităților să înregistreze serviciile prestate în modul off-line.
Urmează ca prin Ordin al Președintelui CNAS să fie stabilită procedura de raportare în PIAS a serviciilor acordate off-line în această perioadă, a celor acordate off-line anterior producerii disfuncționalității, care aveau termen de raportare în această perioadă, precum și a serviciilor acordate off-line în luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate în termenul legal de 72 de ore.
„Ne cerem scuze pacienților şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situații. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.