A început o activitate pe cont propriu în anul 2019 și, la doar 24 de ani, Daniela Vancea, din județul Gorj, reușește să organizeze evenimente până la cel mai mic detaliu, astfel încât clientul să aibă cea mai frumoasă experiență din viața lui. Muncește mult, a câștigat un proiect cu finanțare din fonduri europene, investește în continuare în acțiuni și produse care îi asigură dezvoltarea și este convinsă că fiecare om își poate împlini visul. Aranjamente de lux este și visul împlinit al Danielei, o tânără care ne va povesti, într-un interviu, de ce a optat pentru propria afacere și ce își dorește să realizeze în viitor.
Reporter: Daniela, ai început direct cu o activitate pe cont propriu, sau ai fost și angajat? Ce te-a determinat să pornești pe propriul drum?
Daniela Vancea, reprezentant Aranjamente de lux: După ce am terminat liceul, m-am angajat. Am lucrat șapte luni, după care am realizat că pot mai mult și mi-am propus să îmi deschid o mică afacere. În acea perioadă, în anul 2019, era o perioadă bună cu trandafirii de săpun, cu trandafirii criogenați și așa am început și eu. Cu două aranjamente am pornit pe acest drum. În timp, mi-am deschis un PFA, am lucrat de acasă, iar după trei ani mi-am deschis magazin în Bumbești Jiu.
Rep.: Cu ce ai început?
D.V.: M-am axat pe aranjamente florale din trandafiri de săpun, pe trandafirii criogenați în cupolă, pe ursuleți din trandafiri din spumă. După această etapă, am început să fac lumânări pentru nunți, cocarde, brățări, buchete, cam tot ceea ce este necesar pentru astfel de evenimente.
Rep.: Cum ai învățat tehnicile?
D.V.: Am făcut totul exact cum am gândit eu. Nu am văzut niciun tutorial, în primă fază. Mi-am pus imaginația la treabă și am realizat primele mele lucrări. Apoi am luat în calcul și tutorialele și am învățat lucruri mult mai complexe, care m-au ajutat să evoluez.
Rep.: Cum ți-ai asigurat piața de desfacere? Te-a ajutat mediul online?
D.V.: Mediul online a reprezentat startul meu. M-a ajutat foarte mult. După ce am făcut primele aranjamente, le-am postat…și imediat a apărut clientul. Am primit ulterior încurajări și au urmat celelalte lucrări expuse. Au urmat comenzi și în exteriorul județului Gorj. Am avut contract și cu eMag, dar cel mai mult m-a ajutat pagina de Facebook.
Rep.: Partea de organizare evenimente când a luat startul?
D.V.: Am vrut să vin cu ceva nou și am optat pentru organizare de evenimente, pentru organizarea sălilor unde au loc evenimente. Am cumpărat materialele necesare și mi-am pus ideile în practică. M-a ajutat foarte mult și familia. Tatăl meu cântă la evenimente. Cânt și eu, de altfel. Mergând la astfel de acțiuni, când încheiam contracte, primeam întrebarea legată de aranjarea sălii. De aici a pornit ideea și am spus din start că o să reușesc. Am avut bani pentru materialele necesare organizării unui eveniment de 100 de persoane. Cu acest număr am început.
Rep.: Ai crescut în timp…
D.V.: Am avut ocazia să particip la un curs, acolo unde am întâlnit o doamnă consultant extraordinară căreia îi mulțumesc pentru că datorită dumneai eu mi-am împlinit visul. Este vorba și despre câștigarea unui proiect pe fonduri europene. Fondurile au fost de mare ajutor pentru mine. Am gândit planul de afaceri, am lucrat nopți la rând pentru a-l definitiva, dar am reușit. Cu prima tranșă de bani am cumpărat aranjamente florale pentru săli. A crescut numărul materialelor, iar acum pot să țin lejer o nuntă de 400, 500 de persoane, de exemplu.
Rep.: Mai sunt emoții, privitor la organizare?
D.V.: Emoții sunt tot timpul. Nu putem scăpa de ele, indiferent de nivelul la care ajungem. Responsabilitățile sunt și mai mari acum. Când vezi însă clientul mulțumit, dispar aceste emoții și îți dorești să perseverezi. Îmi place să fac oamenii fericiți. Ofer formație, decor sală nuntă/botez, decor obiceiuri, decor biserică, decor majorat, decor petrecere, servicii foto-video, mașină de epocă, ursitoare pentru botez, animații pentru botez.
Rep.: Cine te ajută, Daniela?
D.V.: Mă bazez foarte mult pe sprijinul părinților mei și al prietenului meu. El mă susține necondiționat și contează enorm pentru mine.
Rep.: Cum ai gândit „surprizele la domiciliu”? Știm că mai faci și acest lucru.
D.V.: Livram aranjamente florale la domiciliul clientului. A venit o primă rugăminte…să fac o supriză unde urma să ajung și așa am pornit și cu această idee. Îmi place foarte mult și comenzile nu au întârziat să apară.
Rep.: Revenind la evenimente, ce ți-au cerut, cel mai mult, mirii de anul acesta?
D.V.: La semnarea unui contract stabilesc totul, până la cel mai mic detaliu. Îi chem în magazinul din Târgu Jiu pentru a pune totul la punct, pentru a le arăta ceea ce am disponibil și ei aleg pachetul dorit. Anul acesta s-a mers foarte mult, ca nuanță pe alb-verde. S-a cerut cel mai mult. La botez se merge clasic: roz pentru fetiță, albastru pentru băiețel.
Rep: Ce tradiții mai respectă mirii?
D.V.: Din experiența mea, pot spune că anumite tradiții se mai respectă și astăzi, cu anumite modificări. Învelitul miresei este unul dintre ele. De asemenea, mirele optează pentru tradiția bărbieritului. Mireasa merge la apă, în anumite zone, iar noi oferim servcii și pentru aceste moment din cadrul evenimentului.
Rep.: Cum este mai ușor să lucrezi…cu un client care îți spune ce-și dorește și nu se abate de la drumul său sau cu un client care se bazează pe experiența ta?
D.V.: Prefer acei clienți care se bazează pe experiența noastră. Evident, trebuie să vină și el cu idei, dar să fie deschis la nou, să se adapteze. Dacă sunt lăsată să lucrez, în momentul respectiv îmi pun în practică toate ideile mele, eu devin client, practic fac schimb de roluri și atunci totul este mult mai ușor pentru ambele părți.
Rep: Cum arată o zi când organizezi o nuntă, de exemplu?
D.V.: O astfel de zi începe de dimineață. Mergem la casa mirilor, unde montăm aranjamemntele pentru obiceiuri. În jurul prânzului, mergem către biserică pentru alte aranjamente. Urmează restaurantul unde trebuie să ne mișcăm foarte repede. Mai este și varianta când locația ne permite să aranjăm totul din ziua anterioară, asta dacă nu este eveniment acolo. Este mult mai ușor când fac cu o seară înainte. După eveniment, merg și strâng produsele și le duc în depozit.
Rep.: Cu cât timp înainte să apeleze clientul la voi?
D.V.: Recomand ca în momentul în care au ales data și au stabilit restaurantul, să vorbească de îndată și cu reprezentantul unei fime care organizează evenimente. Să poată alege din gama largă de produse și servicii, să nu fie practic condiționat. În cazul meu, datele se ocupă rapid. Am luat deja contracte pentru 2024. Închei anul acesta pe 29 decembrie, cu o nuntă. Așadar, cât mai devreme posibil să ia legătura cu noi!
Rep.: Ce se întâmplă dacă aranjamentele se distrug din motive meteorologice? În acest domeniu se pot face asigurări?
D.V.: Eu mi le-am asigurat și recomand acest lucru. Mi s-a și întâmplat să am astfel de moment neplăcute. Avându-le asigurate, chiar nu a fost o mare problemă. Dacă se întâmplă din cauza clientului, dumnealui achită. Este clarificat acest lucru în contract.
Rep.: Din experiența ta cu acest proiect pe fonduri europene, le poți da un sfat tinerilor? Știm că totul este mult mai riguros, dar și mai sigur…
D.V.: Recomand tuturor tinerilor să îndrăznească și să fie încrezători. Fiecare om merită să își împlinească visul. Pentru fondurile europene, pașii sunt riguroși, munca ulterioară este după reguli mult mai stricte, dar mie îmi place acest ritm. Este motivant. Sunt bani nerambursabili care te ajută enorm, mai ales dacă ești tânăr. Este acel start care te ajută să te dezvolți și atunci merită efortul.
Rep.: Obiectivul tău pe termen îndelungat?
D.V.: Am planuri mari pentru viitor. Îmi doresc ca proiectul meu, Aranjamente de Lux, să fie cunoscut în întreaga țară și chiar peste hotare. Îmi doresc să ajung în punctul în care să pot oferi locuri de muncă pentru cei care vor să lucreze în acest domeniu. De asemenea, îmi doresc să devin trainer, formator. Ambiția și curajul mă vor ajuta. Nu există NU la mine. Așa am început afacerea mea. Fără Nu. Fără NU și cu ajutorul multor persoane. Atfel, mulțumesc Fundației Crefop pentru că, prin Daniela Dorcea, Simona Dobre și întreaga echipă, a fost posibilă împlinirea visului meu. Mulțumesc părinților mei pentru că sunt lângă mine, prietenului meu pentru că mă susține și mă ajută. Mulțumesc prietenilor mei și clienților mei pentru că au încredere în mine.
Cu Daniela aveți posibilitatea să luați legătura astfel:
Pagina de Facebook Daniela Vancea;
Pagina de Facebook „Aranjamente de lux” sau aranjamentedelux.ro
Magazinul Aranjamente de lux, situat în Târgu Jiu, strada Ion Luca Caragiale.