Conducerea Spitalului Clinic Municipal Filantropia Craiova a rezolvat toate problemele unității spitalicești, rămându-i acum să promoveze serviciile medicale prestate și dotările instituției. Anul acesta și anul trecut, spitalul și-a permis să încheie contracte de publicitate. Este absolut necesar un asemenea demers, ne explică domniile lor într-un răspuns oferit Olteniei Live, aducând în atenție multe, foarte multe chiar, elemente fundamentale de marketing.   

Cei din conducerea Spitalului Filantropia Craiova au găsit o firmă, aceeași în cei doi ani de când spitalul are nevoie de publicitate, și au plătit 77.200 de lei, fără TVA, pentru promovare și pentru a fi consiliați în domeniul comunicării, spun ei.

În perioada 2019-septembrie 2023, au fost atribuite două contracte de publicitate. Unul în anul 2022, în valoare de 44.000 de lei, fără TVA, altul în anul 2023, în valoare de 35.200 de lei, fără TVA.

Unitatea spitalicească a bătut palma cu SC PRED NEWS SRL pentru aceste servicii. Doi ani la rând, prin achiziție directă.

Ne și explică cei din conducerea spitalului de ce au tot ales această firmă.

„Criteriile de atribuire intră sub egida cunoștințelor mass-media tradiționale, cu accent principal în sfera digital, inclusiv optimizarea motoarelor de căutare, design grafic, marketing social media, proiectare și dezvoltare site web, generare de conținut, marketing bazat pe conținut, dar nu în ultimul rând, automatizarea marketingului, știut fiind faptul că marketingul digital permite capabilități avansate de direcționare și acoperire largă printr-o imagine unitară, bine creionată pe lângă logo și social media, care reflectă devotamentul cadrelor medicale în interdependența cu implicarea factorilor decizionali pentru consolidarea calității actului medical prin dezvoltarea bazei materiale a spitalului, asigurarea unor condiții optime de tratament, cazare, igienă, alimentație, cu respectarea drepturilor pacienților, a eticii și a deontologiei medicale”, arată reprezentanții Spitalului Filantropia Craiova.   

Nu de puține ori, acest spital, aflat în subordinea Primăriei Craiova, din punct de vedere administrativ, a avut nevoie de rectificări bugetare, în sensul suplimentării, PENTRU ACTIVITĂȚILE DE BAZĂ. Li s-au alocat bani din bugetul local, evident, timp în care s-au găsit fonduri și pentru acțiuni ce nu reprezintă urgențe. Doar că pentru domniile lor, publicitatea este activitate de bază, clar! Ne și explică de ce. Și de această dată…teorie, multă teorie din domeniul marketingului. Informații pompoase!

Redăm o parte din răspunsul domniilor lor:

Pentru anul 2024, spitalul nu știe dacă va mai încheia un contract de publicitate. Conducerea va știi acest lucru doar după ce i se va aproba bugetul.

În privința veniturilor, pe lângă cele care vin de la stat, în baza contractelor cu CAS Dolj, Spitalul Filantropia a obținut din servicii prestate contracost, în perioada ianuarie-septembrie 2023, nu mai puțin de 426.671 de lei și 7.569 de lei din studii clinice. O fi în regulă, n-o fi…pentru un spital ahtiat după publicitate…cine și de ce să mai știe?! Au analizat ei și au văzut că merită. Măcar acoperă valoarea contractului!

O altă realitate din această unitate medicală, dincolo de fotografiile colorate folosite întruna de la inaugurări încoace, deși au trecut niște ani peste situațiile de fapt, o reprezintă nevoile. Sunt și lipsuri, bineînțeles.

Fiind un spital din sectorul public, o scaldă periodic, grație rectificărilor bugetare. Merge și așa! Căile de comunicare cu reprezentanții mass media sunt oricum închise, după cum însuși directorul Liviu Radu a ales să procedeze, eschivându-se mai bine de jumătate de an să răspundă la întrebările adresate, trimise chiar în scris, sub forma unui interviu. Nemulțumirile angajaților, pentru că sunt și salariați nemulțumiți, nici acestea nu contează. Sunt doar răutăcioși sau mofturoși, iar comunicarea cu reprezentanții mass mediei pare că a devenit preferențială. De fapt inexistentă, ținând cont de numărul comunicatelor de presă sau a informărilor transmise în ultimii doi ani.