Conducerea Spitalului Clinic Municipal Filantropia Craiova a renunțat la ideea de a mai face publicitate instituției din bani publici. Într-un răspuns Olteniei Live, reprezentanții unității spun că și-ar permite promovarea contracost, ceea ce realist vorbind este lux pentru majoritatea spitalelor publice din țară, dar că au alte priorități.
Din răpunsul oferit Olteniei Live rezultă foarte clar că Spitalul Filantropia Craiova are o situație financiară atât de bună încât și-ar permite să funcționeze ca o unitate din mediul privat. Au bani, dar nu mai vor să investească în publicitate. Și-au stabilit alte priorități pentru acest an, fapt pentru care iată că strategiile de marketing, vitale până anul trecut, cum chiar ei au explicat într-un răspuns oferit Olteniei Live, nu prea mai sunt așa de „fundamentale”.
„Deși prevederea bugetară permite încheierea unui contract de publicitate/promovare a serviciilor medicale, au fost stabilite alte priorități pentru anul curent, motiv pentru care nu a fost luat în calcul acest serviciu”, spun reprezentanții Spitalului Filantropia Craiova.
În privința reușitelor financiare, din servicii medicale prestate contracost, spitalul a obținut suma de 530.493 de lei. La această sumă se adaugă veniturile din cercetare, însemnând 31.717 lei.
Din contractele cu CAS Dolj, unitatea spitalicească a obținut mai multe categorii de venituri, doar că acești bani nu pot fi investiți în realizarea obiectivelor de dezvoltare a spitalului întrucât au destinație precisă: vouchere de vacanță-1.022.711 lei, hrana bolnavilor-2.382.490 de lei; acoperire creșteri salariale-55.099.503 lei; programme naționale de sănătate-17.501.685 lei; prestare servicii medicale-51.099.338 de lei.
Secțiile unui spital de stat sunt sau nu sunt productive. La Filantropia, cel mai bine stau: secțiile care asigură spitalizare continuă, servicii medicale pentru cronici și ambulatoriului. La polul opus se situează veniturile din cercetare, cele din celule stem și serviciile medicale contracost. Se pare că, deși au spus tot timpul că publicitatea ajută în acest, pacientul nu îi prea alege atunci când trebuie să plătească pentru un anumit serviciu. Este semn că promovarea serviciilor, atâta timp cât cele contracost sunt cel mai puțin productive, nu prea i-a ajutat.
Privitor la cheltuielile cu personalul medical și nemedical, de exemplu, în luna februarie, anul acesta, plățile s-au ridicat la nivelul sumei de 12.685.007 de lei.
În anul 2023 și 2022, spitalul și-a permis să încheie contracte de publicitate. Cei din conducerea Spitalului Filantropia Craiova au găsit o firmă, aceeași în cei doi ani, și au plătit 77.200 de lei, fără TVA, pentru promovare și pentru a fi consiliați în domeniul comunicării.