Cinci municipii reședință de județ au fost conectate la Sistemul Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, între acestea numărându-se și Drobeta Turnu Severin.

MAI anunță că „începând de astăzi, 28 mai 2024, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces, devine operațională la nivelul altor 5 municipii reședință de județ.

Astfel, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor Brașov, Caraș-Severin, Giurgiu, Mehedinți și Suceava, precum și al Direcțiilor Locale de Evidență a Persoanelor implicate, a realizat interconectarea municipiilor Brașov, Drobeta-Turnu Severin, Giurgiu, Reșița și Suceava la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.

De la lansarea programului, pe 18 aprilie, 334 de unități administrativ-teritoriale au fost conectate la sistem.

MAI mai anunță că „întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrative-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă”.

În prezent, persoana, pentru a obține un certificat de stare civila naștere sau deces, se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului. Ulterior, activitatea de înregistrare a evenimentelor de viată naștere și deces, desfășurată de către ofițerul de stare civilă, se va realiza în format digital, mai anunță MAI.

Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.