Luna trecută, comisarii Gărzii de Mediu Dolj au efectuat o serie de controale tematice pentru a verifica conformarea comercianților la sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile. A fost aplicată o amendă și au fost luate măsuri în vederea remedierii problemelor depistate.
Aceste controale au fost dispuse în urma constatării unor deficiențe de înțelegere, implementare și funcționare a SGR, conform Hotărârii Guvernului nr. 1074/2021.
Potrivit articolului 6 din această legislație, comercianții au mai multe obligații, printre care:
- încheierea contractelor cu administratorul SGR pentru îndeplinirea obligațiilor ce decurg din prezenta hotărâre.
- comercializarea produselor ambalate în ambalaje SGR doar de la producători înregistrați în cadrul administratorului SGR.
- organizarea punctelor de returnare conform prevederilor hotărârii.
În perioada 5-31 iulie 2024, comisarii din cadrul Comisariatului Județean Dolj au efectuat 77 de acțiuni de inspecție și control pentru implementarea sistemului de garanție-returnare la comercianți.
În urma acestor controale, s-au identificat mai multe neconformități, iar operatorii economici au primit măsuri cu termene de remediere.
De asemenea, a fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare de 16.000 de lei.
Controalele vor continua și în perioada următoare, până pe 8 august 2024, spun reprezentanții Gărzii de Mediu Dolj.