Despre impertinența și aroganța primarului comunei Breasta din județul Dolj, Ion Vizitiu, am mai scris. La câteva luni distanță, ni se confirmă faptul că acest edil are probleme serioase de comunicare, ignorând inclusiv solicitările venite în temeiul Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Nu…domnule Vizitiu, aceste răspunsuri pe care trebuie să le oferiți nu depind de cum aveți dumneavoastră chef sau nu! Conform legii, se răspunde ÎN TIMP, timp despre care vă povestim imediat.

Primarul comunei Breasta, Ion Vizitiu, are dificultăți majore în comunicare, evitând să ofere răspunsuri clare sau să interacționeze deschis cu reprezentanții mass-media. Ceea ce nu știe dumnealui este că acest lucru creează o imagine negativă a administrației locale.

Încercarea noastră de a lua legătura cu acest edil, intenția fiind să discutăm despre probleme de interes public, nu despre cum și-a petrecut vacanța, de exemplu, evidențiază de fiecare dată o atitudine lipsită de respect, caracterizată prin răspunsuri evazive sau prin refuzul de a răspunde la telefon.

Ion Vizitiu, prezent la Conferința Județeană a PSD Dolj

Mai grav este că acest domn refuză sau întârzie nejustificat să răspundă cererilor de informații publice venite din partea noastră, încălcând astfel obligațiile legale prevăzute de Legea 544/2001. Domnule primar, să știți că această lege garantează dreptul cetățenilor de a accesa informații de interes public, iar nerespectarea acesteia poate atrage sancțiuni legale. Și sunt convinsă că v-a trecut pe la ureche această informație. Doar că nu vă pasă sau pur și simplu nu vreți să răspundeți. NU, Ion Vizitiu, nu e pe a vrea sau a nu vrea!

Aveți în mail-ul primăriei, pe care în campania electorală ați lăudat-o ca fiind o instituție care zbârnâie din punct de vedere al digitalizării, o solicitare pe care v-am trimis-o în data de 20 iunie, anul acesta. Cât de impertinent să fii…să nu acorzi atenție unei astfel de cereri? Vă deranjează vreo întrebare, domnule primar? Nu am un răspuns pentru că refuzați să mai răspundeți la telefon. Folosiți mail-ul, dacă nu vreți să vă auziți cu „ăștia din presă”. Știți să-l folosiți?

Sunând pe telefonul fix al instituției, astăzi am aflat de la una dintre angajate, amabilă de altfel, că se va transmite informația și se va oferi un răspuns…cândva. Au trecut mai mult de 30 de zile lucrătoare, primare! Au trecut! Învață să respecți legea! Este de minim bun simț!  

De lecturat, domnule Vizitiu:

Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public este o lege din România care reglementează dreptul cetățenilor de a solicita și de a primi informații de interes public de la autoritățile și instituțiile publice. Scopul principal al acestei legi este să asigure transparența activităților desfășurate de autoritățile publice și să faciliteze accesul cetățenilor la informații care le permit să fie mai bine informați și să participe activ la viața publică.

Legea se aplică tuturor autorităților și instituțiilor publice din România, indiferent de nivelul la care funcționează (local, județean, național). Ca să știți, domnule primar!

Termene de răspuns:

Conform Legii 544/2001, autoritățile publice sunt obligate să răspundă solicitărilor de informații publice în termen de 10 zile lucrătoare.

Dacă informațiile solicitate necesită un timp mai mare pentru a fi furnizate, termenul poate fi prelungit cu cel mult 30 de zile, dar autoritatea trebuie să te notifice în scris și să justifice prelungirea termenului. Reprezentanții Primăriei Breasta nu au făcut nici acest lucru. Că nu vor și pentru că li se permite să își bată joc!

Legea 544/2001 este un instrument esențial pentru promovarea transparenței și a responsabilității în administrația publică.

Edilul, ocupat cu promovarea petrecerilor câmpenești. Ce buget ați alocat, domnule primar, evenimentului? Știm…să trimitem o solicitare. O vom face!